دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها
شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ق.ظ

نکاتی برای بهتر کردن چیدمان منزل



رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید.


کلا چه در طراحی دکوراسیون منزل چه طراحی دکوراسیون اداری رنگ باید آخرین چیزی باشد که انتخاب می کنید. صاحبان منزل همیشه می خواهند رنگ دیوارها را قبل از نقل مکان به خانه مشخص کنند. البته درکشان می کنم. هیچ چیز به اندازه وارد شدن به یک خانه که به تازگی رنگ شده دلچسب نیست. البته این هم مشکلی ندارد اما به نظر من ایده آل نیست.

هزاران رنگ ، با تناژ رنگ ها و سایه های مختلف وجود دارد. و هر یک در هر خانه ای متفاوت خواهد بود ، چون منابع نوری خانه ها با هم متفاوت است ، و این یعنی رنگی که در خانه فعلی تان خوب به نظر می رسد ممکن است در خانه جدید اینطور نباشد. رنگ دیوارها باید مکمل اثاثه یا لوازم داخلی ، آثار هنری ، فرش و هر چیز دیگری در منزل باشد. به نظرم رنگ دیوارها را بعد از انتخاب لوازم و اسباب داخل منزل انتخاب کنید.
آثار هنری را در ارتفاع مناسب نصب کنید.

گالری ها و موزه آثار هنری را طوری آویزان می کنند که خط وسط (مرکز) هر قطعه ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی متر از کف فاصله داشته باشد. (متوسط سطح چشم انسان ۱۴۵ سانتی متر می باشد.) و در طراحی دکوراسیون منزل  شما هم باید همین کار را انجام دهید.در خانه هایی که سقف شان بلند است ، ممکن است بخواهید تابلوها و چیزهایی دیگر را بالاتر نصب کنید. اما به یاد داشته باشید که این وسایل باید با مقیاس انسانی مطابقت داشته باشند ، نه با مقیاس ساختمان.
اگر خیلی مطمئن نیستید ، اول یک عکس بگیرید. در عکس می توان خیلی چیزها را مشخص کرد. آن را چاپ کنید و یا با استفاده از فتوشاپ یا برنامه های دیگر ، وسایلی که می خواهید را بر روی عکس قرار دهید. به این ترتیب می توانید تا حدی متوجه شوید که اندازه لوازم مورد نیاز برای آن اتاق باید چقدر باشد یا اینکه یک گلدان درختی بزرگ می تواند برای پر کردن یک نقطه خالی مناسب باشد یا خیر.
مبلمان خود را با فاصله از هم بچینید.

نکته ای که در دکوراسیون منزل  باید رعایت شود تا می توانید از شلوغ کردن بیش از حد اتاق مقاومت کنید. زندگی وقتی دلپذیر می شود که فضایی برای تکان خوردن داشته باشید. این موضوع به خصوص اگر بودجه تان محدود است خیلی به کمک تان می آید. چون لازم نیست فضا را با تعداد زیادی اسباب و اثاثیه پر کنید. بودجه تان را بیشتر بر روی خرید وسایل کمتر اما با کیفیت بهتر صرف کنید ، و به این ترتیب از تبدیل شدن اتاق تان به فروشگاه های اشیاء ارزان قیمت یا دست دوم جلوگیری کنید.


نحوه چیدمان مبلمان بر روی فرش خیلی مهم است. (مخصوصا در طراحی دکوراسیون منزل )


اساسا به سه روش می توانید مبلمان را بر روی فرش بچینید.
همه چیز روی فرش باشد :

اگر اتاق تان کوچک است ، بهترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب این است که همه هیچ چیزی را روی فرش قرار ندهید. البته اندازه فرش هم نباید انقدر کوچک باشد که اصلا به چشم نیاید. اندازه فرش باید به حدی باشد که پایه های جلویی هر یک از صندلی ها و مبلمان روی آن قرار بگیرد. این رویکرد به ویژه زمانی مناسب است که بخواهید یک الگو را بر روی یک فرش سفت و یا بافت درست بزرگتر لایه بندی کنید.
بخشی از هر چیز روی فرش باشد :

فقط پایه های جلویی تمام مبلمان را بر روی فرش قرار دهید تا چیدمان آنها از نظر بصری با هم متناسب باشد و یک فضای خوب و باز ایجاد شود.


مطلب پیشنهادی: ترفندهای هوشمندانه برای دگرگون کردن دکوراسیون منزل

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۱
طراح دکورساز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی