دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۴۰ ب.ظ

دکوراسیون داخلی فضای اداری

به دلیل فناوری جدید اطلاعات و روشهای نوین کار، امروزه شکل های سازماندهی متفاوتی در دکوراسیون داخلی فضای اداری به چشم میخورد: از اتاق های شخصی تا اتاق های بزرگ و دفاتر بزرگتر همچون پروژه گروه هلندی MVRDV که تقریبا تمام ساختمان را در بر می گیرد. چیدمان دکوراسیون بزرگترین قسمت دفتر کار، به خصوص موسسات بزرگ، بانک ها و مراکز بیمه، استاندارد هستند و مبلمان نیز از کاتولوگ های مرتبط اداری انتخاب می شود. باید افزود که مبلمان در ادارات با تأمل انتخاب شده اند. سرمایه گذاران نیز جای عمده اثر را می گیرند و ساخت محصولات را امکان پذیر می سازند که به واسطه ساختار قطعات و مبلمان، متوسط تقاضاهای استفاده کنندگان مورد توجه است.

این امر در موسسات اقتصاد نوین که در تمام نقاط دنیا گسترده شده است، متفاوت است: تغییرات مداومی که با نظم روز پیش می روند. اما محدودیت های اقتصادی در آثار جدید به خلاقیت در دکوراسیون اداری و طراحی داخلی ختم می شوند. راه حل های اصلی و اجرا شده توسط ابزار و وسایل ساده و اندک را می توان در ساختمان های قدیمی صنعتی و انبارهای سانفرانسیسکو، نیویورک و برلین شرقی پیدا کرد.

تنوع در رنگبندی نیز نسبت به جذابیت خام ساختمان های قدیمی یک کنتراست جذاب ایجاد می کند. در کنار راه اندازی اینترنت، فعالیت های دفاتر مهندسی، یا آژانس های ارتباطات به خاطر چیدمان و دکوراسیون داخلی سنتی که به وسیله ابزار ساده و مهندسی شکل میگیرد، مثل آژانس تبلیغاتی KMS در مونیخ، خیره کننده هستند. چیدمان جدید و مواد آن بیشتر از مصالحی مانند پشم و فولاد و بتن خام، کنتراستی بسیار چشمگیر با سالن نگهداری کامیون ها خلق می کند که در آغاز قرن بیستم بسیار ظریف بنا نهاده شده است.

"فرانک او گهری" یکی از چیدمان های بسیار خیره کننده و تماشایی اش را با ایجاد یکی از ساختارهای تشکیل یافته از بازتاب های فلزی که در محوطه به کار رفته است، برای مبلمان اداری و دکوراسیون داخلی "دی جی بانک و پاریزه پلاتز" در برلین اجرا کرده است. افکت شگفت آور و موفق تری از ساخت بیرونی بنا، با نمای ساده سنگی روزنه دار اجازه کشف آنچه در درون وجود دارد را نمیدهد.

با مقالات و پروژه های دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، دکوراسیون رستوران و فست فود ، دکوراسیون اداری و تجاری و ... با ما همراه باشید.


منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۵:۴۰
طراح دکورساز
دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۵ ق.ظ

فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل

فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل

بِن ون بِرِکل و کارولین بُس در استودیو یو.اِن در آمستردام هلند قابلیت ادغام فضای کاری در قسمتی از فضای مسکونی و دکوراسیون منزل را به عنوان مزیت بزرگی در زندگی مدرن و کمرنگ شدن مرزها را به عنوان یک اصل از زندگی و کار اجتماعی در معماری پست مدرن می شناسند. طراحی خانه ی «موبیوس» که در سال 1998 در حومه شهر اوترِخت بنا شد، مانند خانه ی GAE، بر این اساس بود که محلی برای زندگی و کار باشد؛ هم خانه ای گرم و صمیمی باشد و هم فضایی آرام با دکوراسیون داخلی مناسب برای تمرکز و کار در آن تعبیه شود. کلیت فضاهای منعطف نیز بر همین اصل کمرنگ شدن مرزها و تلفیق یا ادغام کاربری ها استوار است.

خانه-موبیوس

فضاهایی که برای کاربری های مختلف تعیین می شوند، صرفا اتاق های محصوری نیستند که با بستن درها رابطه ی آنها با سایر افراد و اتاق ها قطع شود، بلکه ساختار هندسی اتاق ها و طراحی داخلی فضاها مانند حلقه ی موبیوس (یک مدل ریاضیاتی با یک گوشه و یک حاشیه، که در هم پیچیده شده اند) از هم جدا نیستند و حلقه ی بسته ای را ساخته اند که حس سیال بودن و پویایی را القا میکند. در این خانه قراردادهای رایج در مورد موقعیت و مصالحی که در ساخت خانه و دکوراسیون منزل به کار می رود، تحریف شده اند و همه چیز به نظر برعکس و غیر معمول می آید؛ دیوارهای شفاف، شیشه ای هستند، سقف از پارکتی ست که برای کف خانه ها به کار می رود و مبلمانی که از بتن ساخته شده اند (میز)، در تقابل با سایر متریال های به نسبت سبک و ساده تر، مانند لنگری سنگین به نظر می رسند که خانه را محکم به پایین می کشند.

در تفکر قرن بیست و یکم، ایده ی تداخل فضاهای داخلی و سیال بودن تردد در آنها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. طرح خانه ی موبیوس به شکلی است که معماری باروک و فضاهای آن دوره را به یاد می آورد و به طور اجتناب ناپذیری به سرعت با آن قیاس می شود. البته زیبایی شناسی باروک قرن شانزدهم به گونه ای بود که هماهنگی و اتحاد را در پیچیدگی پویا و جهت گیری های نامتعارف جستجو میکرد نه در جابجایی نامتعارف کاربری ها. در خانه هایی که در اواخر قرن بیستم ساخته می شدند، وُید و فضاهای وسیع بلا استفاده ی زیادی در طراحی داخلی منزل وجود داشت. معمار لس آنجلسی، اریک اوؤن موس، طی سی سال فعالیت در زمینه معماری به این موضوع پرداخته است که یک معمار و یک طراح داخلی چگونه می تواند تجربه و حس حضور در یک فضای مسکونی را بهبود ببخشد. در خانه ی لاؤسِن-وِستِن که او در سال 2003 طراحی کرد، با وجود اینکه انتهای پل فلزی به هیچ مکان مشخصی نمی رسد و اتاق های دفُرمه ی خانه، تنها اشکال هندسی در هم ادغام شده ای از مخروط و استوانه و مکعب هستند، اما هر یک از اتاق ها بطور مستقل حس استقرار و ثبات را در خود دارد و این به دلیل هندسه ی دقیقی است که بر اساس محاسبات اقلیدسی در پلان خانه و نقشه ی اتاق ها رعایت شده است. آشپزخانه در زیر طاق بلند قوسی شکل، مانند شومینه ی بسیار بزرگی است که در هزارتوی پلکان محاط شده و سطوح شیبدار به اتاق های خواب و حمام هایی منتهی میشوند که با دیوارهای اُریب، مانند اتاق های زیر شیروانی به نظر می رسند.

خانه-لاوسن-وستن خانه-لاوسن-وستن

ساختارشکنی ها و قطعات و سطوح به ظاهر متلاشی شده ای که در طراحی خانه ی لاؤسِن-وِستِن مشاهده می شود، نه در نفی و فراموشی سنت، بلکه به عنوان عاملی برای بازبینی و تفکر دوباره در باب گذشته است. از نظر آنتونی ویدلر ِ تاریخ شناس که بررسی های دقیقی از دیدگاه تاریخی روی ویژگیهای انعطاف پذیری خانه های موس انجام داده است، فضاهایی که او طراحی میکند، تلفیقی از خمیدگی ها، پَرِش ها و تغییر جهت های غیر منتظره ایست که به رمانتیسیسم اوایل قرن نوزدهم اشاره دارد و هنرمند خالقش را در میان معماران سبک ارگانیک قرار میدهد. موس، فضای صمیمانه ی خانه ی مسکونی خود را در راستای خطی عمودی طراحی کرد...

این مطلب ادامه دارد...

منبع: مجله هنر معماری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۲۵
طراح دکورساز
دوشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۱۳ ب.ظ

چه پرده ای برای کدام فضا مناسبتر است؟

دکوراسیون منزل

در میان لوازم دکوراسیونی خانه، پرده از جمله عناصری است که با توجه به نیاز به صرف هزینه کمتری برای تعویض آن نسبت به بقیه لوازم خانه، در لیستی که هر چند سال یک بار با هدف ایجاد تنوع برای انجام تغییر و تحولات قبل از سال نو ترتیب داده می‌شود، معمولاً در صدر قرار می گیرد.در یک تقسیم بندی اصولی و کلی، پرده های هر فضایی نیازمند دارابودن مشخصاتی هستند که در زیر به پاره‌ای از آنها همراه با فضاها به تفکیک اشاره خواهد شد.
▪ آشپزخانه: برای فضای دکوراسیون داخلی آشپزخانه معمولاً پرده‌های ساده و یا طرح دار با نقش‌های مرتبط با این فضا که معمولاً گل ها و میوه ها هستند انتخاب می‌شوند. حال ممکن است این نقش‌ها در بافت پارچه بوده و یا در قالب گلدوزی و یا تکه دوزی بر روی پرده ساده دوخته شوند. ولی در انتخاب پرده آشپزخانه رعایت دو نکته همواره توصیه می شود:
۱. هنگامی که تصمیم می گیرید از پارچه های رنگی ساده و یا طرح دار در دکوراسیون منزل استفاده کنید و رنگ کابینت‌ها و کاشی ها و به طور کلی لوازم موجود محدودیت کاربرد رنگی خاصی را برای شما ایجاد نمی کنند سعی کنید از پارچه‌هایی با رنگ‌های زرد، سبز، نارنجی، قرمز و یا از ترکیب آنها در یک پالت رنگی طرح دار انتخاب کنید. این گونه رنگ‌ها جزء خانواده رنگ‌های گرم بوده و نه تنها محیط شادی را برای خانم خانه پدید می‌آورد، خاصیت اشتهاآوری داشته و در واقع در تقسیم بندی رنگ‌های خوردنی جای می‌گیرند.
۲. از آنجا که در فضای آشپزخانه چربی، دوده حاصل از سرخ کردن و به طور کلی پختن غذا وجود دارد، پرده این قسمت از خانه زودتر از بقیه قسمت‌ها کثیف شده و نیاز به شست وشوی مکرر دارد. بنابراین پارچه ای انتخاب کنید که در برابر این نوع شست وشو ها مقاوم باشد.
▪ اتاق خواب: انتخاب پرده برای دکوراسیون داخلی اتاق خواب به عوامل مختلفی شامل سن، جنس، روحیه، علایق و سلایق و به طور کلی خصوصیات صاحب و یا صاحبان اتاق بستگی دارد. به عنوان مثال اگر از یک کودک در انتخاب پرده اتاقش نظرخواهی کنید به طور قطع به وجود پرده ای نقشدار آن هم با طرح مورد علاقه اش اصرار می ورزد حال آنکه این خواسته از طرف یک نوجوان ممکن است در قالب رنگ و مدل دوخت مطرح شود. علاوه بر آن از آنجایی که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب عناصر پارچه ای دیگر همچون روتختی و متعلقات آن شامل کوسن ها، کلاهک آباژور و غیره وجود دارد، حفظ هماهنگی بین رنگ و نقش آنها و پرده از جمله مسائلی است که هنگام انتخاب پرده می بایست، مورد توجه قرار گیرد.
بسیاری از افراد برای دستیابی راحت تر به چنین نتیجه‌ای در بازسازی ساختمان و یا چیدمان دکوراسیون منزل یک و یا چند پارچه هماهنگ را برای کلیه عناصر پارچه ای اتاق خواب انتخاب کرده و تحولی کلی را در این محیط پدید می آورند. ولی لازم به یادآوری است که معمولاً پرده های متعلق به فضای اتاق خواب از نقش و طرح و حتی رنگ بیشتری نسبت به دیگر فضاها برخوردار هستند ولی مهم این است که هنگام انتخاب طرح و رنگ تاثیرات ناشی از آنها را بر روی روحیه خود و فرزندانتان و اساساً کاربرد فضا که محیطی است جهت آر امش و استراحت در نظر بگیرید. انتخاب رنگ‌های بسیار تند و گرم اگرچه ممکن است با حفظ هماهنگی در کلیه لوازم محیط در وهله اول فضای زیبایی را ایجاد کند ولی تاثیر آن در رفتار و روحیه افراد آن اتاق به خصوص در مورد بچه ها به سرعت جلوه گر خواهد شد.پس آشنایی با رنگ ها و تاثیرات ناشی از آنها می تواند بسیار کمک کننده باشد.
▪ اتاق پذیرایی: از آنجایی که این فضا یک مکان رسمی است و با توجه به اینکه ما ایرانیان اصولاً مهمان نواز بوده و بهترین ها را برای مهمانانمان خواسته ایم، پرده های متعلق به دکوراسیون داخلی این محیط نیز به لحاظ جنس پارچه، طرح، مدل و حتی ارزش مادی معمولاً با بقیه فضاهای خانه متفاوتند. در چنین فضاهایی اغلب از تلفیق دو یا حتی سه پارچه هماهنگ به لحاظ طرح و رنگ استفاده می کنند. در واقع در اکثر مدل ها پارچه ای نازک از جنس تور و یا حریر برای پوشش کل پنجره اختصاص یافته و در صورت دلخواه پارچه های ضخیم به عنوان والان و یا دکور و یا حتی هر دو بخش دیگری از این ترکیب را تشکیل می دهند.
نکته اینجا است که در بازسازی ساختمان رنگ های مورد استفاده در چنین فضاهایی معمولاً از میان رنگ های خنثی همچون کرم، شیری، سفید، طلایی کمرنگ انتخاب شده و طرح های آن نیز تک گل هایی از خود پارچه و یا گل برجسته از نخ‌های مختلف و یا نوار روبانی هستند ولی در پایان ذکر این توصیه ضروری است که در چنین فضایی اگرچه محدودیت‌هایی همچون حفظ هماهنگی با دیگر لوازم دکوراسیونی شامل فرش، مبلمان، تابلو و غیره وجود دارد ولی می توان قالب ها را شکسته و همزمان با در نظر گرفتن موارد فوق و همچنین اصول دکوراسیونی دست به ابتکاراتی متفاوت تر زد. به عنوان مثال کاربرد انواع پارچه های سنتی و سوزن دوزی شده و ترکیب آنها با یکدیگر چه در حالت دوخته شده و چه بدون دوخت در ترکیبی مدل دار کنار همدیگر به همراه روبان و نخ های کنفی به عنوان پرده را می توان از این جمله برشمرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۱۳
طراح دکورساز
جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۲۰ ب.ظ

دکوراسیون داخلی اتاق خواب ویکتوریایی

به نظر عده زیادی از افراد مدل اتاق خواب های ویکتوریایی در عین زیبایی زنانه می باشد . دوره ویکتوریایی از حدود سال 1830 تا 1900 ادامه داشته است . و با توجه به این مدت طولانی تغییرات مختلفی نیز در این دکوراسیون داخلی به وجود امده است . در اینجا سعی می شود تا به نکات کلیدی و مهم این دکوراسیون داخلی اشاره گردد .
دکوراسیون اتاق خواب
1- تخت خواب
تخت خواب چنین اتاقی باید مانند دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل این سبک پر زرق و برق و بزرگ و ساخته شده از چوب یا چدن یا برنج و یا ترکیبی از چدن و برنج باشد .
فراموش نکنید که این تخت باید به اندازه کافی پهن و چشمگیر باشد .

2- روکش تخت
تخت باید دارای سایبان و دراپه های مجلل باشد . بر روی تخت مقدار زیادی بالشت و کوسن قرار دهید . و روتختی و سایبان را با چین های متعدد و ربان تزئین نمایید .

3- میزها
در این اتاق حتما باید یک میز یا قفسه با رویه مرمری وجود داشته باشد .
از میزهای کوچک گرد بامبو یا حصیری نیز به عنوان میزهای کنار تخت خواب استفاده نمایید .

4- نورپردازی
از شمع دانهای بلند یا چراغ خواب های قدیمی در دکوراسیون داخلی اتاق استفاده نموده و در زیر هر شمعدان یک دستمال قلابدوزی قرار دهید .





5- دراور و جالباسی
این وسایل باید از چوب تیره رنگ بلوط یا ماهون یا گردو درست شده باشند و بر روی آنها کنده کاری شده باشد . دستگیره های آنها نیز باید دستگیره های چوبی یا برنجی مزین باشد .

6- کفپوش
در کف اتاق باید فرش های شرقی یا حصیرهای بوریایی پهن شود تا یاداور دوره ویکتوریا باشد . می توانید از فرش های ماشینی گلدار یا دارای طرح های هندسی نیز استفاده کنید .

7- سایر امکانات
در این اتاق ها باید تصاویری از گل و گیاه یا کودکان و دختران جوان یا حیوانات در طبیعت واقعی قرار داده شود .
هم چنین در تزئینات داخلی اتاق خود از آیینه با قاب طلایی یا چوبی مزین استفاده کنید .
همچنین گلدان های چینی عتیقه خریده و درون انها گل تازه قرار دهید .
استفاده از کاسه های چینی و پر نقش در دکوراسیون داخلی اتاق نیز جالب توجه می باشد .

8- پنجره
بر روی پنجره ها باید پرده های بلند چین دار با رو پرده و زیر پرده و والان های پر چین نصب شود .
قیطان و گلدوزی و بندهای توری بستن پرده و پاپیون های بزرگ و زیبا فراموش نشود .

در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی به سبک ویکتوریایی پس از اجرا ممکن است فضا به صورت مجلل و دکوراسیون منزل به نظر اشرافی بیاید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۲۰
طراح دکورساز
دوشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۱۵ ب.ظ

دکوراسیون داخلی و پوشش زیبا برای پنجره ها

دکوراسیون منزل

-چقدر نور می خواهید؟
-آیا تاکنون در انتخاب نوع پرده خود به این فکر کرده اید که چقدر نور میخواهید؟
-از دید شما پرده علاوه بر مشخصات نوع پارچه،رنگ،طرح و مدل پرده،هزینه،دوام و…به چه عوامل دیگری بستگی دارد؟

-آیا تاکنون اندیشیده اید که پنجره ای با قاب و شیشه زیبا در دکوراسیون منزل خود بکار برده اید اما در طراحی دکوراسیون داخلی تمامی زیبایی آنرا زیر پرده ای ضخیم پوشانده اید؟ پنجره علاوه بر اینکه چشم اندازی است به دنیای بیرون در دکوراسیون داخلی خانه نیز جایگاهی خاص دارد.به همان نسبت پوشش پنجره هم نقش مهمی در خلوت سازی حریم خصوصی خانواده و تنظیم نور آفتاب دارد.پوشش پرده میتواند نمایانگر دکوراسیون منزل و اتاق باشد.

شاید شما از دسته افرادی باشیدکه دوست دارند با آویختن پرده های تور زینتی حال و هوای سبک روستیک فرانسوی را به خانه بیاورند یا شاید ترجیح می دهید با آویختن پارچه های لخت و مزین به تخته والان یا نقوش برجسته دورس کلاسیک و دکوراسیون منزل سنتی داشته باشید.



شکل پذیری و انعطاف پرده های پارچهای از بهترین ویژگی های پرده های پارچه ای این است که آنها نقش و رنگ را با خود به همراه می آورند.اگر در انتخاب رنگ و اندازه پرده آگاهانه عمل کنید میتوانید در اندازه پنجره ها تاثیر گذار باشید یعنی اگر اندازه پنجره هایتان با هم یکی نیست و هماهنگی چندانی بین آنها وجود ندارد میتوانید به کمک پرده آنها را هم اندازه و هماهنگ جلوه دهید.در کنار بسیاری از دکورهای امروزی استفاده از پرده های لخت و کم چین با والان ساده میتواند بهترین انتخاب ممکن به حساب بیاید.در انتخاب پرده های پارچه ای به این موضوع فکر کنید که آنها در برابر نور خورشید و گرد و غبار تا چه حد مقاوم هستند.الیاف ابریشمی ،استات،نخ،نایلون و کتان از نوع الیافی هستند که به سرعت به آفتاب واکنش نشان میدهند.الیافی مانند پلی استر و اکریلیک به راحتی با نور خورشید کنار می آیند و با دواتر هستند،البته آستر گرفتن پارچه های پرده نیز به مقاوم سازی پرده کمک میکند.برای انواع پنجره های به اصطلاح فرانسوی،که معمولا به بیرون میچرخند و باز می شوند،بهتر است چوب پرده را به گونه ای انتخاب کنید کنید که از دو طرف قاب پنجره بیرون بزند تا پرده هنگام جمع شدن در دو سوی پنجره از آن فاصله داشته باشد و در باز و بسته شدنش مشکلی ایجاد نکند.والان های پارچه ای با مترین متراژ،بیشترین آراستگی را عرضه میکنند.والان ها بر زیبایی دکور اتاق و پنجره می افزایند.استفاده از والان ها باعث میشود ریل پرده و نوار پرده در معرض دید قرار نگیرد.تنوع بسیار در رنگ و طرح والان ها وجود دارد که آنها را با هر دکوری کاملا هماهنگ میکند.پنجره های زاویه ای:بعضی از پنجره ها در زاویه ای متفاوت از دکوراسیون منزل قرار دارند.به ابن نوع پنجر ها،پنجره های زاویه ای می گویند.در این سبک بهتر است برای هر دو پنجره یک نوع پوشش انتخاب کرد.به این ترتیب با در نظر گرفتن زاویه دو دیوار و قرینه سازی پوشش دو پنجره،می توانید فضای بزرگتر و هماهنگی را خلق کنید.اگر پرده های مورد استفاده از آن نوعی باشد که به یک طرف جمع میشود،بهتر است در آن سمت پنجره جمع شوند که از آن زاویه دورتر است.اندازه پرده کرکره را می توانید به دلخواه خود انتخاب کنید و از رایج ترین انواع آنها می شود،به مدل "میکرو" با عرض ۱۳ میلی متر،پرده "مینی" با عرض ۲۶ میلی متر و پرده های پهن با پهنای ۵ سانتی متر اشاره کرد.پرده های کرکره ای در انواع فلزی،چوبی،پارچه ای و وینیلی در دسترس قرار دارد.انواع کرکره های افقی برای درها و پنجره های کشویی مناسب است.پرده های کرکره ای به خوبی بسته میشوند و موجب صرفه جویی در انرژی میشوند.بعضی از پرده ها متعلق به سبک موسوم به پالاریان می باشند،این سبک پنجره ها ه در معاری سنتی دیده میشود و هم در معماری مدرن.سبک پالایان از قدیم برای ایجاد تفاوت و زیبایی بیشتر در طراحی دکوراسیون منزل به کار می رفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۵
طراح دکورساز