دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها

۴ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

معمار: شرکت  Ricardo Abreu Arquitetos

مکان: سائوپائولو، برزیل

مساحت: 165 مترمربع

سال انجام پروژه: 2021

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

زندگی در خیابان پائولیستا -از هر جهت- به معنای زندگی در بالاترین نقطه یکی از مهم ترین شهرهای آمریکای لاتین است. در برخی از مناظر بزرگ مشهور از سائوپائولو، این خیابان شلوغ در امتداد ساختمان‌های مستقر تجاری و مسکونی اش، سبک زندگی معاصر و جهانی شده را به تصویر می‌کشد.

در میان آنها، پنجره های عریض ساختمان "پائولیسیا" زندگی روزمره را به گونه ای شگفت انگیز به تصویر می کشد. تغییر پرسپکتیو خیابان از طبقه همکف به بالاترین سطح آپارتمان، امکان تجربه یک منظره منحصر به فرد را فراهم می‌کند، اما این قوی‌ترین کانسپت این پروژه نیست.

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

معمار "ریکاردو آبرو" که توسط مالک این بنا که خود یک معمار است شناخته شده است، ویژگی های مدرن ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی را بررسی می کند. در تقابل با نمای تک رنگ و یکدست، آپارتمان با قاب بندی نمای خیابان با تنوع پوشش گیاهی زیادی که بخش مهمی از طراحی دکوراسیون منزل را تشکیل می دهد، منظره را شگفت انگیز می کند.

نکته برجسته در مورد پیدایش و پرورش بیش از 50 نوع گیاه مختلف مانند سرخس، فیلودندرون، فیکوس و ساکولنت است. غلبه رنگ سبز به گونه ایست که به اندازه برخی پارچه ها، پرده ها و مبلمان، دیوارها را می پوشاند.

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

 در سراسر 165 متر مربع آپارتمان، ترکیب سبکها از جنبشهای مختلف هنری تصویر همگونی به طراحی دکوراسیون داخلی می بخشد.

عناصر نئوکلاسیک، نقاشی های هندسی و آثار هنر مدرن، لایه های مختلف تاریخی را با تاریخ شهر ترکیب می کنند. تخته بندی و قابکاری روی دیوار اتاق با خطوط لوله روکار در امتداد سقف و دیوارها ترکیب شده است.

این آپارتمان همچنین به عنوان دفتر کار معمار طراحی شده است. اتاق های دیگر با نقاشی دیواری هندسی با رنگ های قوی برجسته شده اند که بر اثر هنری به کار رفته در دکوراسیون منزل تأکید می کند.

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

بعضی از اجزای مبلمان از کلکسیونِ امضا شده توسط برخی از هنرمندان و طراحان مشهور انتخاب شده اند، مانند صندلی Girafa از Lina Bo Bardi، و اقلامی از Charles Eames .

برخی از قطعات معاصر دیگر که در دکوراسیون منزل آورده شده شامل صندلی های  طراحی شده توسط فیلیپه پروتی، مبل آگا دوم از برونو مایرلس، و صندلی پانتوش از لئوناردو لاتاوو و پدرو موگ هستند.

در اتاق نشیمن، صفحه تاشوی بزرگ ساخته شده با استراکچر فلزی طلایی و آینه برنزی، پیانو را در کنار پوشش گیاهی در بر گرفته است.

در میان آثار هنری، مجسمه‌های پرانتو از هنرمند ریکاردو تکسیرا، هنر چاپی Espaço 4a Dimensão از هنرمند ژاپنی یاتاکا تویوتا، رنگ روغن روی بوم از Antônio Brasileiro، و موسیقی خیالی سرتانجا از معمار و هنرمند Juracy Dórea در کنار تصاویری از عکاس مشهور مارسلو ماگنانی قرار گرفته اند.

مطلب پیشنهادی: بازسازی آپارتمان 72 متری با طراحی داخلی قابل تغییر

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

طراحی داخلی منزل و دفتر معماری

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کپی از مطالب تنها با درج لینک سایت شاه توت مجاز میباشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۰۱ ، ۱۱:۱۵
طراح دکورساز
يكشنبه, ۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۰۲:۴۵ ب.ظ

معماری خانه های ارگانیک

رویکرد معماری ارگانیک بر اساس نگاهی دوباره به محیط طبیعی و بازگشت به عناصر و بافت های اصیل و بی آلایشی است که در دل طبیعتِ بدون انسان وجود داشته؛ در این حیطه، فضای داخلی ، دکوراسیون منزل و ساختار بنایی که به دست انسان و برای زندگی او ساخته می شود در هماهنگی نمادین با طبیعت و مجذوب نمادهای اصیل آن شکل می گیرد. در طراحی ارگانیک گوشه های تیز و قائم و خطوط صاف طولانی دیده نمی شود و بیشتر خطوط، منحنی و پیچیده و زاویه ها، منحنی های حسی و نرمی هستند که ظاهرا چنین به نظر می رسد که از قواعد هندسی خاصی پیروی نمی کنند. گویا خانه بدون نقشه و با تکیه بر ذوق ذاتی و غریزی انسان ساخته شده است.

 طرح های ارگانیک اولین بار در دوران باروک ایتالیا توسط فرانچسکو بورومینی اجرا شد. پس از آن در جنبش آرنووُ و آثار معمار فرانسوی، هکتور گیمار، و بالاخره در پایان مدرنیزم توسط آلوار آلتو دوباره ظاهر شد.

آخرین اجرای طراحی ارگانیک فضاها در طراحی دکوراسیون داخلی در اوایل قرن بیست و یکم بود و به عنوان سبک غالب در آن دوران شناخته شد. سال ها بعد، ابزارهای کامپیوتری و نرم افزارهای معماری و طراحی صنعتی که در اواسط دهه ی نود در دسترس بودند، بسیار مفید واقع شدند. نام فرانک اُ. گِه­ ری به عنوان اولین کسی که از تکنولوژی های کامپیوتری به صورت گسترده در معماری مکان های عمومی (طراحی ساختمان موزه ی هنر فردریک.آر.ؤایسمن برای دانشگاه مینه سوتا در سال 1993) بهره برد، در میان هنرمندان معمار شناخته شده است. پس از آن به تدریج از تکنولوژی های کامپیوتری به عنوان ابزاری برای طراحی ساختمان ها و بناهای مسکونی نیز استفاده شد.

سطوح منحنی غالب  در نشیمن خانه­ ی n ، اثر هیتوشی آبِه که در سال 2000 در توکیوی ژاپن ساخته شد، بیشتر نشان از کوچک شدن و محدودیت تحمیل شده از طرف محیط دارد تا اینکه بخواهد پاسخی به ویژگیهای طبیعی بستری باشد که در آن قرار گرفته است. این خانه برای زوجی طراحی شد که مایل بودند برای خودشان و هر یک از فرزندان، اتاقی با دکوراسیون داخلی و حریم خصوصی جداگانه ای داشته باشند. دکوراسیون منزل با نشیمن رویایی در زیر سقفی کمانی قرار گرفته است که یک جفت پنجره ی سقفی دارد و خطوط آبشاری سقف با وجود پلکان سرسرا، شاعرانگی لطیفی پیدا کرده است.

فن آوری دیجیتال و استفاده از برنامه ها و ابزارهای کامپیوتری معماری نظیر اتوکد و 3d max روند طراحی و ساخت فضاهای پیچیده و خاص را بسیار آسان کرده است. تب فراگیر شدن این موضوع تا به آن حد بود که حتی افرادی با اندکی تخصص، دانش و ذوق هنری و معماری، در صدد یادگیری این نرم افزارها بر آمدند. در این میان کم نبودند کسانی که با ذوق و پشتکار، و البته مشاوره با معماران ماهر، اقدام به ساخت یا بازسازی ساختمان کردند. از اواخر قرن بیستم به بعد بر تعداد خانه های دست ساز و طرح های منحصر به فرد افزوده شد. انبوه برنامه های مختلف کامپیوتری این امکان را فراهم کردند که فرمهایی که پیشتر به آسانی نمی شد با دست طراحی کرد یا توضیح داد، به راحتی تصویر شوند. اجرا توسط افرادی با شناخت تجربی باعث شد تا دوباره مهارت و هنرهای دستی اهمیت پیدا کند و خانه های مقاومی ساخته شدند که با محیط پیرامون خود سازگار بودند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل و نمای چوبی ساختمان BTR در بروکسل

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۰۱ ، ۱۴:۴۵
طراح دکورساز

پروژه طراحی و اجرای دکوراسیون منزل واقع در سعادت آباد در شمار پروژه های مسکونی شرکت بوده که در عین حال ما در این پروژه 100% با امر بازسازی فضا مواجه بوده ایم. بدین ترتیب که در ابتدای بازدید متوجه شدیم کلیه تأسیسات واحد ذکر شده با مشکل مواجه است و بسیاری از دیوارها به اصطلاح نم داده است و دیگر اینکه سرویسهای بهداشتی نیز نیاز به تعمیر اساسی و در واقع بازسازی دارند و کف و کابینت های آشپزخانه نیز نیاز به دگرگونی و زیباسازی داشتند . واحد ذکر شده واقع در منطقه سعادت آباد به متراژ 140 متر مربع و حدودا 10 ساله بود که همانطور که در ابتدا ذکر شد علاوه بر طراحی نیاز به بازسازی ساختمان و دگرگونی اساسی داشت .

مطابق روال همیشگی در بازدید اولیه و صحبتهای اولیه که با کارفرمای محترم پروژه داشتیم متوجه نیازهای ایشان و درعین حال سلیقه و نظرشان در جهت دکوراسیون داخلی مطلوب شدیم و با توجه به اینکه کارفرمای محترم در ابتدا به روشنی خودشان میدانستند که چه اهدافی را درامر طراحی داخلی فضا دنبال می کنند خیلی راحت در زمینه معماری داخلی واحد مسکونی ایشان در بخش طراحی به نتیجه رسیدیم وپس از تایید طرح دکوراسیون منزل از طرف ایشان شروع به عملیات اجرا کردیم .

در مرحله ی اجرای پروژه ابتدا تخریب قسمتهایی از فضا و نازک کاریها و ... انجام شد و سپس بخش تاسیسات ساماندهی گردید و نیز بازسازی سرویس های بهداشتی انجام شد و در عین حال که به تمام این امور پرداخته میشد سفارشات چوب و تجهیزات آشپزخانه و تعویض کامل کلیه پنجره ها به دو جداره و نیز تعویض تمامی درهای داخلی و در ورودی واحد انجام گرفت و به تمامی این امور باید نورپردازی بسیار مناسب و مدرن، متناسب با طراحی داخلی منزل و نصب کف پوش بسیار زیبا را باید اضافه کرد.

لازم به ذکر این مطلب است که در بخش طراحی معماری 2 اتاق خواب و1 اتاق کار ودر قسمت پذیرایی نیز 3 قسمت جانمایی داشتیم که قسمتی برای پذیرایی اختصاصی و قسمتی برای نشیمن و راحتی خصوصی و نیز فضایی دیگر برای نهار خوری اختصاص داده شد.

عکسهای قبل و بعد از اجرای این پروژه را می توانید از طریق لینک زیر مشاهده نمایید:

طراحی و اجرای دکوراسیون منزل 140 متری در سعادت آباد

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۰۱ ، ۱۴:۳۳
طراح دکورساز
يكشنبه, ۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶ ب.ظ

دکوراسیون منزل یک بهشت خصوصی در ایبیزا

این خانه ی آرامش دهنده با طبیعت داخل و بیرون آن و دکوراسیون زیبا، منحصر به فرد است.

این خانه ی آرامش بخش یک حس بدون استرس و همراه با جریان به انسان القا می کند. اگرچه برای رنگ بخشی و زیبا سازی  طراحی دکوراسیون داخلی آن چندین مورد دکوراتیو به آن اضافه شده است. در اینجا قطعاً یک روند فکری در تزئینات محیطی وجود دارد که فضای زندگی را دلپذیر، پراکنده اما گرم و دنج کند. همه چیز بدون تظاهر در کنار هم قرار داده شده اند.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

بن مایه ی دکوراسیون منزل حول سادگی، کیفیت، بافت، و صداقت ساخته شده است. ممکن است برای تعریف مبلمان یک خانه با عنوان «صادق» عجیب به نظر بیاید اما در اینجا این کلمه مناسب است. اثر خوبی که توسط دکور به نمایش گذاشته می شود اصیل است. به عبارت دیگر، مفهوم قرار گیری بدون تلاش بوده است. این حالت آسوده، روان و دوست داشتنی است.

برای مثال طراحی  دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را در نظر بگیرید. یک کاناپه ی ساده، چند الوار چوبی که به عنوان یک میز عمل می کند؛ یک قالیچه با رنگ قرمز تند با حاشیه که به عنوان مکانی دنج برای دراز کردن پا عمل می کند و به عنوان تکه ای از کار هنری کف را پوشانده است. صندلی هایی به شکل کلاه های آسیایی مخروطی، شاخ و برگ خشک، مبلمان چوبی، همه ی این ها در مقابل یک زمینه سفید یک اثر خیره کننده خلق می کنند. بخاری دوست داشتنی اتاق را به سادگی جذاب کرده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

اگر چه این خانه از درون آرام و بی سر وصدا است و فرد می تواند برای چندین روز فقط در داخل خانه بماند، از دکوراسیون منزل می توانید حس کنید که صاحب خانه بیرون از خانه را نیز دوست دارد. پارچه های تزئینی به عنوان یک رو تختی عمل می کنند، مبلمان قدیمی و الوار های چوبی خشن کالا های اساسی مبلمان منزل را تشکیل داده اند، شاخه ها، هیزم ها، و شنک ها به عنوان مشخصات برجسته خانه عمل می کنند. عشق نفیسی از طبیعت در سرتاسر درون مایه ی دکور این اقامتگاه خیره کننده وجود دارد.

همچنین یک رشته از فرهنگ ها وجود دارد که قسمت برجسته ی دکور را تشکیل می دهد. قالیچه ها از استعداد آرژانتینی بهره می برند، گلیم ها و بالش ها سبک و رنگ عربی دارند، باقی وسایل حسی از سنت آمریکایی هندی القا می کنند. تراشکاری سنگ فوق العاده است. نور طبیعی تزئینات جذاب آن را برجسته می کند، در حالی که اثر سنگ مرمر در حمام کاملاً طراوت بخش است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

خرت و پرت های کوچک شیک با رنگ های قرمز، صورتی، و گلبهی بخش شگفت آور درون مایه ی دکوراسیون منزل هستند. اگرچه آنها در خانه زیاد قابل رویت نیستند اما به آسانی در سرتاسر خانه هماهنگی به وجود آورده اند. کلمات مثبت با حروف رنگارنگ قابل توجه هستند و حس آرام بودن صاحب خانه را القا می کند.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

دکوراسیون بیرون خانه درست همانند داخل خانه لذت بخش است. صندلی های آرامش بخش با یک نمای زیبا از آسمان همانند بهشت است. یک استخر بزرگ مشرف به چشم انداز زیبا محیط را بهتر و بهتر کرده است. این خانه بدون نقص با زمین ترکیب شده است و هماهنگی خود با طراحی اش را نشان می دهد. این خانه قابل کنترل، نو، و آسوده است. شما طبیعت، نماهای چشم نواز، و آرامش دارید، چه چیزی دیگری می توانید طلب کنید؟

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی منزل و دفتر کار یک معمار در سائوپائولو

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخی شاه توت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ آبان ۰۱ ، ۱۲:۳۶
طراح دکورساز