دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۳۲ ب.ظ

آشپزخانه جزیره با سینک آکواریوم

طراحی آشپزخانه جزیره ای با سینکی متفاوت

 
طراحی آشپزخانه جزیره ای با سینکی متفاوت
شرکت طراحی Kolenik آمستردام در یک طرح متحول کننده، طرحی جدید و ابتکارانه ای از ادغام محیط طبیعی در داخل آشپزخانه ارائه کرده است. در این مدل زیبا، طرح آشپزخانه را با ادغام یک سینک زیبا و آکواریوم به نمایش گذاشته است. شرکت Kolenik با یک طراحی شیک، تحول جدیدی از یک آشپزخانه جزیره ای را به نمایش گذاشته است. این آشپزخانه که بر اساس سبکی مینیمالیستی طراحی شده، نگرش متفاوتی را از این سبک به نمایش گذاشته است. با تعبیه یک آکواریوم زیر سینک ظرفشویی، آرامش،خلاقیت و زیبایی این محیط را دو چندان کرده است. مخزن نورانی این سینک در کابینت تعبیه شده، و بخشی از مخزن ها و جای لوازم در قسمت شیشه ای زیر آب تعبیه شده است. به صورتی که حس شناور بودن و خطای دید برای کاربران به ذلیل قرار دادن وسایلی در داخل سینک به وجود آمده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۲
طراح دکورساز
جمعه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۳۰ ب.ظ

انواع کاشی و کاربرد آن در دکوراسیون منزل

کاشی لخت از زیبا ترین و فاخرترین کاشی ها می باشد دارای بر جستگی بوده و برای آن که طرح حاصل شد و آن ها را خشت خشت مطابق طرح کنار هم قرار می دهند کاشی لخت در قرون پنجم و ششم رواج یافت ) lakht (لعاب این کاشی ها متفاوت است و با لاجورد شنگرف نقره طلا، مس و روی است. کاشی زیر نقشی گل کاشی رل به اشکال مختلف هندسی مثل هشت ضلعی شش ضلعی مربع و مثلث و....... می بریدند بعد روی آن را لعاب داده و به کوره می بردند زمانی که کاشی از کوره خارج می شد یک زمینه رنگی ساده داشت با هم ترکیب کرده و روی آن نقش مورد نظر را طراحی می کردند بعد دوباره به کوره می بردند و کاشی زیر نقشی پدید می آمد. نمونه های آن در ازاره های حرم امام رضا و خواجه ربیع است

 کاشی تراش یا معرق ، کاشی های ساده و معمول را در در رنگ های مختلف انتخاب کرده و در شکل ها و اندازه های گوناگون با نقش گردان می برند این شکل ها و طرح ها معمولاًبه صورت منحنی های باریکی به صورت سر شاخه پیچک وگل و جوانه هستند که در هم میروند طراحی روی این کاشی ها بحث مفصلی دارد تنها اشاره می شود که این طرح های گردان بند بند دارند که بر اساس این بند ها طرح ها دسته بندی می شوند بند های معروف عبارتند از بند اسلیمی بند ختایی بند رومی و یا آجری بهترین نمونه در قبه سبز کرمان (قراختییان)بوده است.

 کاشی پیش بر: برای تهیه کاشی را قبل از بردن به کوره و هنگامی که تر است به شکل مورد نظر در می آورند قالب هایی از چوب یا فلز به شکل دلخواه می سازند بعد آن را بر روی خشت دو نم و تر قرار می دهند اطراف قالب را می برند تا خشت همان شکل را به خود گیرد آن را لعاب داده و به کوره می برند اگر خشت ها لعاب نداشته باشد آجر پیش بر می شود نمونه های آن در در مسجد زوزن و مسجد گناباد دیده میشود در کاشی پیش بر کاشی ها روی خود طرح ندارند فقط رنگ دارند وبه شکل خاصی بریده شده اند که کنار هم قرار می گیرند نمونه های خوب در سر در خانقاه با یزید بسطامی و شاه کار آن در مسجد سنگان زوزن که کاشی ها مثل تور به هم بافته شده است در چغا زنبیل نمونه های این کاشی دیده می شود.

 کاشی مهری: کف قالب را با نقش مورد نظر و پستی و بلندی لازم کنده کاری می کردند و بعد خمیر گل رس را در قالب ریخته تا گل خودش را بگیرد بعد قالب را در محل مناسبی برگردانده و صبر می کردند تا گل کاملاًخشک شود سپس لعاب داده و به کوره می بردند گاهی اوقات روی برجستگی را لعاب داده و هنگامی که خشت پخته می شود گودیها آجر بوده و بر جستگی ها کاشی. کاشی مهری را باید نوعی کاشی پیش بر دانست نمونه های خوب آن در مسجد جامع یزد، گنبد سلطانیه و مسجد کبود تبریز دیده می شود. کاشی هفت رنگ: در زمان شاه عباس بدلیل سازندگی بی وقفه بنا به سلیقه رایج سراسر بنا ها را با کاشی پوشانده ولی چون ساخت کاشی معرق طولانی بود کاشی هفت رنگ که دارای سرعت کمتر بود جای آن را گرفت . کاشی های ساده را به صورت چهار گوش کنار هم می چینند بعد طرح مورد نظر را روی کاشی های ساده طراحی و رنگ آمیزی می کردند بدیهی است که هر یک از کاشی ها تنها بخشی از طرح کل نما را در خود داشت سپس آ ن را دوباره به کوره برده پس از بیرون آمدن کاشی هفت رنگ آماده بود کاری که با کاشی معرق ما هها طول می کشید با کاشی هفت رنگ ظرف دو الی سه روز به اتمام میرسید زیرا چیدن کاشی های ساده چهار گوش کنار هم خیلی سریع انجام می گرفت و نقش انداختن روی یک صفحه بزرگ به صورت یک جا خیلی آسانتر از تراش و طراحی روی تک تک کاشی ها بود. طرح کاشی ها معمولاًاسلیمی و پیچکها و گل های زیبا بود و زمینه اکثراً فیروزه ای بود. دوام کاشی هفت رنگ کمتر از معرق بود.

کاشی ابرو باد: بیشتر برای فرش کف در زمان قاجار رواج یافت برای ساخت آن لعاب آبی و لعاب سفید را روی کاشی می ریختند چون طرح مشخصی نداشت مخلوط آزاد آبی و سفید زیبایی خاصی به کاشی میداد گاه تمام کف را این گونه فرش فرش می کردند و گاه کناره ها را ، نمونه آن در شمس العماره تهران دیده می شود.

 معقلی: ترکیب سفال و کاشی را معقلی گویند نام قدیم آن در هم است نمونه خوب آن در مسجد جامع اصفهان است در خط بنایی از معقلی زیاد استفاده می کردند به این ترتیب که روی آن را شطرنجی و در خانه های سفید و رنگی اسماءمقدس را به کارمی برند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۳۰
طراح دکورساز
پنجشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۴ ب.ظ

راهنمای خرید مبلمان مناسب


اگر قصد خرید سرویس مبلمانی را برای خانه تان دارید، به نکات زیر توجه کنید:

۱- در مراحل تصمیم گیری و انتخاب، ویژگی های محیط تان را نیز در نظر بگیرید: شرایط فضایی که در فکر خرید مبلمانی برای آن هستید، مانند وسعت و نور، نقش موثری در انتخاب رنگ، طرح پارچه، ابعاد، مدل، سبک و دیگر مشخصات یک سرویس مبلمان مناسب آن محیط دارا است که به پاره ای از آنها به اجمال اشاره خواهیم کرد:


الف - تاثیر ویژگی های مکان در انتخاب رنگ مبلمان: به طور کلی یک مبل از یک اسکلت اصلی چوبی یا فلزی و مقداری پارچه تشکیل شده است که با توجه به مدل آن، میزان کاربرد هر یک از این دو نسبت به هم متفاوت بوده و در نتیجه شما شاهد نمای بیشتری از چوب یا فلز و یا حتی پارچه (در مبلمان تمام پارچه) خواهید بود ولی به هر حال رنگ غالب موجود چه در پارچه چه در چوب یا فلز، می بایست با توجه به شرایط یاد شده مکان موردنظر انتخاب شود. به عنوان مثال در صورتی که نور موجود در فضا کم باشد شما با محدودیت در انتخاب رنگ پارچه و یا چوب و فلز مواجه خواهید بود. به این ترتیب که برای فضاهای کم نور انتخاب مبلمانی با پارچه و یا اسکلت تیره رنگ، نه تنها محیط را تاریکتر می کند بلکه به لحاظ دیداری از وسعت آن نیز می کاهد. حال آنکه برعکس اگر در چنین محیطی مبلمانی به رنگ روشن چیده شود، نور موجود در فضا افزایش یافته و مکان نیز بزرگتر جلوه خواهد کرد. حال در مورد فضاهایی که از نور کافی بهره مند هستند تنها عاملی که می تواند مانع انتخاب رنگ های تیره شود، کم بودن وسعت فضا است یعنی با وجود آنکه یک محیط از نور زیادی هم بهره مند باشد ولی از آنجایی که رنگ های تیره علاوه بر جذب نور خاصیت کوچک کردن فضا به لحاظ دیداری را نیز دارا هستند، کاربرد مبلمان تیره در فضای کوچک و حتی پرنور نیز جایز نیست. حال ذکر این نکته ضروری است که در مقایسه میان دو ویژگی نور و وسعت یک فضا، اهمیت وسعت بیشتر است. زیرا مشکل کمبود نور تنها به اوقات روز اختصاص داشته که آن هم در صورت تمایل با کمک نورپردازی مصنوعی قابل جبران است. بنابراین اگر فضای مورد نظر شما نیز با وجود وسعت زیاد از نور کافی به هنگام روز برخوردار نیست، در صورت تمایل می توانید مبلمانی با رنگ تیره در محیط بچینید به شرط آنکه نورپردازی مناسب هم در روز و هم در شب انجام پذیرد.
ب _ نقش محیط در انتخاب طرح پارچه مبلمان: همان ویژگی های فضا که در انتخاب رنگ مبلمان تاثیر می گذارند (وسعت و نور)، در انتخاب طرح پارچه آن نیز موثر هستند. در یک مبلمان بیشترین سطح امکان پذیر برای کاربرد طرح و نقش، پارچه آن است لذا پارچه انتخابی به لحاظ طرح هم می‌بایست با اسکلت مبلمان (در مبل های ترکیب چوب و پارچه یا فلز و پارچه) به لحاظ مدل، سبک و رنگ هماهنگ باشد و هم با توجه به شرایط محیط انتخاب شود. به عنوان مثال انتخاب پارچه ای برای مبلمان تمام پارچه که دارای طرح های پر و فشرده و رنگ‌های تند و تیره است هم فضایی شلوغ و درهم ایجاد می کند و هم از نور و وسعت ظاهری محیط موجود می‌کاهد در صورتی که طرح های خلوت و رنگ های ملایم برای فضای کوچک عکس نتایج فوق را خواهد داشت و در ضمن محیطی آرام و دلپذیر را سبب می شود ولی این موضوع به این معنا نیست که هرگز از طرح‌های شلوغ در فضای نه چندان بزرگ و حتی کوچک استفاده نشود بلکه به کارگیری همان طرح‌ها برای حداقل یکی از اجزای سرویس، مانند کاناپه و یا دو مبل تکی اصلی، در کنار بقیه اجزا با پارچه ساده، عاملی برای ایجاد تنوع و ترکیبی زیبا و متفاوت خواهد بود. در واقع شما مجبور نیستید که برای همه اجزای یک سرویس مبلمان تنها از یک و یا حتی دو پارچه و طرح استفاده کنید بلکه شما می توانید از پارچه های مختلف با طرح ها، رنگ ها و حتی جنس های گوناگون ولی هماهنگ با هم و با محیط انتخاب کنید. این امکان برای استفاده از پارچه ای با طرح‌های متنوع، حتی در اجزای یک مبل نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می توانید پارچه تشک کف را طرحدار و بقیه بدنه را ساده انتخاب کنید البته یکسان بودن جنس پارچه و هماهنگی طرح و رنگ آن برای این منظور ضروری است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۴
طراح دکورساز
يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۳ ب.ظ

هتل هوشمند و مزایای آن

مدیریت مصرف انرژی

یک راه حل بسیار ساده و کم هزینه برای کاهش مصرف برق و هزینه های تعمیرات و نگهداری تجهیزات خنک کننده در هتلها، خاموش شدن اتوماتیک دستگاه خنک کننده مانند split با بازشدن پنجره، در ورودی و یا عدم حضور میهمان در اطاق می باشد. و دوباره با بسته شدن در و پنجره یا حضور میهمانان در اطاق، AC روشن خواهد شد.

در مناطقی که رطوبت هوا زیاد می باشد، در صورت باز بودن در و یا پنجره، فشار بسیار زیادی به کمپرسور دستگاه خنک کننده وارد شده، باعث افزایش هزینه های تعمیرات و نگهداری این وسایل خواهد شد.

کنترل کننده سیستم دارای زمان سنج و شمارنده نیز می باشد به عنوان مثال اگر پنجره 3 بار پشت سر هم باز و بسته شود تا 10 دقیقه کولر روشن نخواهد شد یا پس از اینکه پنجره 15 ثانیه باز ماند دستگاه خاموش شود. (قابل تنظیم)



امنیت و کنترل مصرف انرژی

راه حل جامع تری که این شرکت برای هتلها پیشنهاد میدهد استفاده از قفل های کارتی RFID برای در ورودی واحد اقامتی و استفاده از همان کارت به همراه یک Card Holder به عنوان Energy Saving Unit می باشد.

در این حالت میتوان برق تمامی یا تعدادی از مصرف کننده ها ی اطاق را با قرار گیری کارت مخصوص همان اطاق در نگهدارنده کارت وصل نمود و هنگامی که میهمان کارت را بر می دارد و بیرون می رود بعد از مثلا 20 ثانیه برق کلیه واحد قطع شود.

در مدلهای پیشرفته می توان استفاده از آسانسورها و دسترسی به اماکن مختلف هتل را نیز با استفاده از همان کارت اطاق محدود و کنترل کرد. در این وضعیت کارکنان نیز کارتهای مخصوص به خود را خواهند داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۳
طراح دکورساز
چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۲۰ ب.ظ

پله های منحصر به فرد فروشگاه نیویورک

پله های فروشگاه Longchamp نیویورک، یکی از خاقانه ترین بینظیرین طرح هایی به شمار میرود که توسط  استودیو طراحی هدرویک در نیویورک اجرا شده است. Longchamp یک نام تجاری مشهور در تولید چرم میباشد که کار خود را در سال 1948 در پاریس آغاز کرد. سپس این برند کار خود را گسترش داده و اولین فروشگاه خارجی خود را در سال 1993 در  نیویورک تأسیس کرد. بنا به تخصص خود در زمینه چرم و پوشاک، کارفرمایان ملزم به طراحی بخصوص، لوکس و شاخص برای فروشگاه های خود شدند. در ظاهر این پله ها از پانل های شیشه ای ساخته شدند، اما بر اساس طرحی همگرا و انعطاف پذیر در سه سطح مانند پارچه های ابریشم شکل گرفته اند تا بازدید کننده را تحت تأثیر قرار دهند.


 
انحنای روبان مانند این طرح در فروشگاه های منهتن، چشمگیر و استثنایی است.استودیوی طراحی هدرویک توانسته با طرح زیبا و جالب خود یک شاخص جهانی را برای فروشگاه Longchamp ایجاد کند و طرح وی امضایی باشد برای این فروشگاه در منهتن. همچنین این استودیو با استفاده از نور طبیعی و خلق ووید در قسمت فوقانی پله ها، یک هسته مرکزی بزرگ را خلق کرده تا این عنصر بیشتر جلب توجه کند. چون به طور معمول در طراحی فروشگاه ها از پله برقی به جای پله های معمولی استفاده میشود. چنین طرحی یک راه حل مناسب و صحیح برای موفقیت بیشتر یک نام تجاری بزرگ می باشد. 
 
خلق این فرم های غیرمعمول و جدید می تواند از راه حل طراحی یک فضا به مزیتی بزرگتر تبدیل شود. فرم مفهومی و شکل زیبای آن در جلب توجه از چنین مزیت هایی به شمار می روند. طراح توانسته با طراحی یک ووید و ورود نور طبیعی بر روی راه پله ها، به دو عنصر مهم دست پیدا کند.طراح با ایجاد یک راه پله ای  که خارج از عرف می باشد، توانسته از مداخله های بی تکلیف در پشت یک ظاهر ساده و معمولی جلوگیری کند. متریال به کار رفته در ساخت این عنصر از فولاد نوردشده گرم میباشد که شش ماه صرف ساخت آن وقت صرف شده است. به دلیل یکپارچه بودن در کلیت این طرح و وزن 55 تنی آن، می بایست به صورتی یکنواخت و یکپارچه در محل نصب می شده است. نرده های شفاف به وسیله تکنولوژی شیشه های اتومبیل توسط ماده الاستیسیته انعطاف داده شدند تا با کل طرح در یک راستا و فرم قرار گیرند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۰
طراح دکورساز