دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

جدید‌ترین طرح گروه معماری گلن توماس به نام "خانه‌ی شیشه‌ای" در واقع بازسازی ساختمان یک خانه‌ی سه طبقه‌ی سبک ویکتوریایی در منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ولز و متعلق به یک زوج و دو فرزندشان است که به صورت بسیار مدرن توسعه پیدا کرده است.

هرچند که تمایل مشتریان به حفظ هرچه بیشتر عناصر اصلی ساختمان بود، اما خواسته‌ی اصلی آنها نور بود. تحقق این خواسته در یک خانه‌ی بزرگ و نمور عصر ویکتوریایی کار دشواری بود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

پیش از این مطلب نیز بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست را مورد بررسی قرار دادیم.

در این پروژه با همکاری مهندس ساختمان، بسیاری از دیوارهای باربر در فرایند بازسازی منهدم شدند تا در عین ایجاد فضای داخلی طرح باز امکان سرازیر شدن نور طبیعی به هسته‌ی خانه و دکوراسیون منزل را میسر کنند. سقف دارای ارتفاع دوگانه‌ای که اخیرا به خانه اضافه شده بود، برداشته شده و یک شیشه‌ی سقفی طویل 9 متری ساختمانی جای آن قرار گرفت که ساخت آلمان بوده و با جرثقیل در محل قرار داده ‌شد.

دیوارهای بخش پشتی طبقه همکف با دیوارهای تمام قد شیشه‌ای جایگزین شدند. پوسته‌ی جدید و شفاف ساختمان، لذت تماشای آسمان  و خیابان پر درخت مجاور خانه را که از هر نقطه‌ی طبقه‌ی همکف قابل مشاهده است ایجاد می‌کند.

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

در جای جای خانه، درهای بلند کشویی در فضاهای باز قرار گرفته‌اند که به شکلی نامحسوش اتاق‌ها را به فضا‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و محیطی انعطاف پذیر برای ساکنان فراهم کرده‌‌اند.

سقف مسطح جدید بخش پشتی طبقه همکف که روکشی از جنس آلومینیوم آنتراسیت داراست هم نوعی یکپارچگی داخلی بین آشپزخانه‌ی اپن و فضای غذاخوری ایجاد کرده و چهارچوبی برای باغ ساخته است. آشپزخانه‌ی لاک مات خاکستری از جنس چوب اوکالیپتوس دست ساز، پرده‌ی سینمایی کشویی، اتاق بخار شیشه‌ای و فاقد اسکلت و سیستم یکپارچه‌ی صوتی و نوری خانه، محیطی با دکوراسیون داخلی کاملا مدرن و دقیق مهندسی ایجاد می‌کنند؛ فضایی بازسازی شده با طراحی صمیمی و معاصر در دل یک خانه‌ی ویکتوریایی.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان


مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۱۴:۵۸
طراح دکورساز

آشپزخانه به مثابه قلب خانه است و خانم های خانه دار اکثر اوقات روزشان را در این مکان سپری می کنند. پس علاوه بر این که آشپزخانه باید جای کافی برای قرار دادن وسایل مختلف داشته باشد و از حداکثر فضای آن برای چینش وسایل دکوراسیون داخلی آشپزخانه و دکوراسیون منزل استفاده شود، باید مکانی امن برای آشپزی و حتی برای بچه ها باشد



1- دکوراسیون داخلی قفسه مخصوص سبزیجات در کابینت:
در یک کابینت ساده که به شکل یک چهارچوب است با تعبیه قفسه های ساده پلاستیکی در دکوراسیون داخلی ، مکانی برای قرار دادن سیب زمینی، پیاز و سبزیجاتی دیگر می سازید که در فضای آزاد نگهداری می شوند. برای استفاده آسان تر، این قفسه ها به صورت کشویی ساخته شده اند و در دکوراسیون داخلی آشپزخانه قرار میگیرند.



2- استفاده از قفسه کوچک برای جای دادن قابلمه های بزرگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه:
با تعبیه قفسه ای به شکل یک نیم دایره، به آسانی با باز و بسته کردن در کابینت قفسه ها به همراه در به قسمت بیرون منتقل می شوند.

دکوراسیون داخلی منزل      

3- جای مخصوص مواد شوینده در دکوراسیون داخلی کابینت ظرفشویی:
قسمت پایین کابینت ظرفشویی، جای مناسبی برای قرار دادن مواد شوینده و ... است، برای حفظ بیشتر این مواد، با تعبیه قفسه فلزی در قسمت دکوراسیون داخلی در کابینت، می توان از بقیه فضای داخل کابینت برای مصارف دیگر استفاده کرد.



4- کمدچه به شکل ویترین در دکوراسیون داخلی :
در کابینت های جدید، به جای تعبیه ویترین هایی با درهای شیشه ای، از کمدچه های ساده ای با درهایی از جنس پلاستیک مات، استفاده می شود. در تصاویر، دو مدل از این کمدچه های تزئینی در دکوراسیون داخلی را مشاهده می کنید. درهای یکی، به شکل کرکره در قسمت بالا جمع می شوند و دیگری یک کمدچه ساده که قفسه های آن فلزی و به صورت ریلی تعبیه شده است که به آسانی جابه جا می شود.



5- دکوراسیون داخلی قفسه های ساده به شکل کیسه:
در این مدل ابتکار بسیار جالبی صورت گرفته است. برای نگهداری خوراکی هایی مثل پفک، شکلات و ... که در بسته بندی نگهداری می شوند، طبقات مخصوصی ساخته شده که بسیار ساده هستند و به آسانی قابل استفاده می باشند. در این مدل دو عدد چهارچوب فلزی به شکل کشو تعبیه شده که سبدی حصیری داخل آن قرار گرفته و از فضای داخل سبد برای نگهداری این خوراکی ها استفاده می شود.

مطلب مرتبط: دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک شهری در سوئد
6- کشویی بزرگ برای یک سرویس قاشق و چنگال کامل:
این کشوی کم حجم و باریک، با فضایی کاملاً تقسیم بندی شده قابلیت این را دارد که یک سرویس قاشق و چنگال داخل آن جای گیرد. بدین ترتیب در یک فضای تقسیم بندی شده دکوراسیون داخلی ، هر چیز در جای مناسب خود نگهداری می شود.


7- دکوراسیون داخلی قفسه ای به شکل دایره برای قابلمه ها:
قابلمه از جمله ظروف حجیمی است که فضای زیادی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه اشغال می کند و معمولاً برای اشغال جای کمتر، چند عدد از آنها را داخل یکدیگر قرار داده و در کابینت قرار می دهیم و در هنگم استفاده نیز با مشکلاتی مواجه می شویم اما در این مدل ساده قفسه ای به شکل دایره تعبیه شده است و به وسیله یک محور در قسمت میانی به آسانی می چرخد و ظرف مورد نظرتان را به راحتی پیدا خواهید کرد که البته بهتر است برای دسترسی بیشتر به ظروف، این مدل در محلی نزدیک به اجاق گاز قرار گیرد.


مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی سبز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مهر ۹۶ ، ۱۴:۰۷
طراح دکورساز

برای هیجان زده کردن بیننده خوب است چیزی را جایی از دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل بگذارید که طرف انتظار ندارد. یا مثلا بلایی سر دیوار بیاورید که آن را بسیار خاص و متفاوت می کند و بیننده از دیدن آن لذت می برد. این کارها در مکان های عمومی و در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فست فود بسیار به خاطر ماندنی و تاثیرگذار جلوه خواهد کرد



گاهی جزئیات کوچکی در گوشه و کنار خانه هستند که می توان به راحتی باعث درخشش آنها شد. البته در هیچ موردی نباید زیاده روی کرد. فقط یک اشاره کافی است. 


مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل آپارتمانی اسکاندیناوی غرق در رنگ سفید


آجر سه سانتی متری

همه عادت داریم این آجرها را در نمای بیرونی خانه های قدیمی ببنیم. اما به جای رنگ و کاغذ دیواری ، یکی از دیوارهایدکوراسیون منزل را با آجر بپوشانید. آن را رنگ هم نزنید. اجازه دهید به رنگ طبیعی خودشان باشند. هر چه آجرها روستایی تر دیده شوند، حس زیباتری به دیوار و فضا می بخشند. 



شومینه اغواکننده

در کنار شومینه فضایی ایجاد کنید تا هیزم های چوبی را داخل آن بچینید. بهتر است این فضا را بلند در نظر بگیرید و در بالای آن نیز لامپ و هالوژن کار کنید. هیزم های زیبا و تمیز که به طور مرتب روی هم در کنار شومینه چیده شده اند، چشم انداز زیبایی در فضای دکوراسیون منزل ایجاد می کنند.
 
دوش سقفی

 

چه کسی گفته است دوش حمام باید همیشه روی دیوار کار شود؟ اتفاقا این بار بیایید و آن را به سقف نصب کنید و لوله کشی آن را طوری انتخاب کنید تا بیشتر شبیه دوش های قدیمی با لوله های باریک باشد. دوش های امروزی شیک و مدرن شده اند، اما شما با انتخاب دوش هایی به سبک قدیمی و دیوارهایی به سبک روستایی می توانید جلوه ای ویژه به دکوراسیون داخلی حمام و دکوراسیون منزل ببخشید.

سینک باریک و دراز

سینک های باریک و دراز گزینه های بسیار مناسبی برای دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی حمام یا دستشویی هایی هستند که فضای زیادی ندارند. با استفاده از این سینک ها و آینه سرتاسری می توانید به بهترین شکل ممکن از فضا استفاده کنید.

عکس سیاه و سفید در دکوراسیون منزل

 

اگر فضایی در دکوراسیون منزل وجود دارد که یک تابلوی شیک و بزرگ را به نمایش بگذارید و نقطه کانونی در فضا ایجاد کنید، بهتر است از یک عکس سیاه و سفید استفاده کنید. می توانید چند عکس را در کنار هم بگذارید یا یک عکس بزرگ داشته باشید. اینها دیگر به سلیقه شما بستگی دارد و بسیار به زیبا شدن دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فست فود کمک می کند




مطلب مرتبط: جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

استیل ضدزنگ

 

شاید عجیب به نظر برسد اما قرار نیست کانتر آشپزخانه همیشه از جنس چوب، سنگ و پلاستیک باشد. این بار استیل ضدزنگ را انتخاب کنید. نه فقط برای کانتر که برای سطح رویی میز یا قفسه و طبقه ها نیز می توانید از این فلز در دکوراسیون منزل استفاده کنید. استیل قیمت مناسب و استحکام و دوام بالایی هم دارد.

در مشکی

 

برای جلوه دادن به فضای داخل خانه و دکوراسیون منزل ، در را مشکی رنگ کنید. وقتی دیوار و وسایل سفید هستند، در مشکی بسیار خودنمایی می کند.

در قسمت دوش را بردارید

برای اینکه برای قسمت دوش حمام در یا اتاقک شیشه ای بسازید باید هزینه زیادی متحمل شوید. لازم هم نیست این کار را انجام دهید. در قسمت دوش را بردارید و اجازه دهید حائلی میان رختکن و دوش نباشد.

ترکیب سبک ها در دکوراسیون منزل

 

برای اینکه بخشی از خانه را به چشم‌بیا بکنید، سبک ها و طرح های مختلف دکوراسیون داخلی را با هم ترکیب و یک رنگ جیغ انتخاب کنید. به طور مثال، این تابلو فرانسوی و قدیمی است که بالای یک میز مدرن نارنجی نصب شده است و صندلی نیز رنگی غیرمعمول دارد. در ترکیب سبک ها لازم نیست همه چیز در دکوراسیون منزل با هم تناسب داشته باشند. فقط باید در کنار هم منظره جالبی خلق کنند. از این کار نترسید.   

استفاده از چرم

استفاده از چرم در مبلمان خیلی رایج نیست زیرا دوام زیادی ندارد و بیشتر از پارچه های دیگر در معرض پاره شدن، سوختن یا ساییده شدن قرار دارد. اما یک صندلی عثمانی، کاناپه، یا مبل چرمی تک می تواند تغییر واضحی در دکوراسیون داخلی اتاق ایجاد کند.


سیاه و قرمزدر دکوراسیون داخلی

مشکی بسیار رویایی است و قرمز انرژی بسیاری دارد. ترکیب این دو با هم منظره زیبایی در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. به طور مثال، می توانید مبل یا صندلی قرمز را در اتاقی بگذارید که دیوار یا کف مشکی رنگ دارد.


مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل با فضای نشیمن اجتماعی و باز

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مهر ۹۶ ، ۱۵:۲۸
طراح دکورساز