دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۸ ق.ظ

طراحی دکوراسیون منزل با اتاق نشیمن مسحور کننده

با ورود به این اتاق‌ های نشیمن، با طراحی دکوراسیون منزل با اتاق نشیمن مسحور کننده و زیبایی‌ های اصیل اما صمیمانه و طبیعی آن شگفت زده شدیم.

با طراحی داخلی به صورت ترکیبی هنری از تُناژهای رنگی طبیعی و ملیح با انفجار رنگ جذاب و فضایی با دکوراسیون داخلی معاصر، این طرح‌های اتاق نشیمن به ساکنان فضاهایی دعوت‌کننده، پر زرق و برق و راحت برای بازآفرینی و برقراری روابط اجتماعی ارائه می دهد. چرا شما یک نگاه نمی اندازید تا میزان باور نکردنی بودن آنها را ببینید!

با صحنه‌ای هیجان انگیز در ترکیب رنگ‌های سبز، خاکستری و سفید، این اتاق نشیمن طراحی شده با Rafo سه بعدی کاملا لمس طراوت و امید را به خانه می افزاید.

طرح اتاق نشیمن تحت تجسم Franky Winata، نمایشی از سبک زندگی با دکوراسیون منزل مدرن و لوکس است که از مجموعه مبلمان‌های منحنی و سنگ‌های آلی رنگی در مقابل باغِ وحشی زیبا تشکیل شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۲۸
طراح دکورساز
چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵ ب.ظ

دکوراسیون داخلی خانه های قاب شده

دیدگاه معاصر که در طراحی داخلی و نمای ساختمان های مسکونی به وجود آمده، مبنی بر تلفیق و همنشینی هرچه بیشتر فضا و دکوراسیون داخلی با محیط پیرامون و آزادی بصری در مشاهده طبیعت زنده از درون خانه، باعث شده تا به تدریج دیوارها و موانع کدر و سخت حذف شوند و این ایجاب کرد تا هر سطحی که با محیط بیرون از خانه ارتباط بصری ایجاد میکند، و هر مانع بصری از نو مورد ارزیابی قرار بگیرد. این تغییر که توسط طراحان حرفه ای انجام می شود، در سطح گسترده ای از خانه های امروزی در نقاط مختلف جهان، از دانمارک و استرالیا گرفته تا ایتالیا و چین قابل مشاهده است. «پنجره» که در گذشته به سان یک روزنه ی کوچک امکان مشاهده ی منظره ی بیرون را مهیا میکرد، حالا بسیار عریض تر شده است. از درون چنین خانه هایی منظره ی بیرون به تابلوی بزرگی در کنار دکوراسیون منزل میماند که با تیرک ها و ستون های خانه قاب شده باشد. پنجره ها و سطوح شفاف یا مشبک، مانند قاب های کوچک و یا تکه هایی از پازل هستند که در کنار هم تصویر بزرگی را کامل می کنند. فضای بیرون و درون کاملا از یکدیگر تفکیک نشده اند و فاصله ای بسیار ناچیز بین این دو وجود دارد. رویکرد استفاده از سطوح شفافِ مشبک در دکوراسیون داخلی خانه های قاب شده علاوه بر زیبایی دکوراتیو و منحصر به فردی که دارد، میتواند حاکی از احساس صمیمیت و پذیرش نوآوری ها در وجود انسان معاصر نیز باشد؛ فرمی که توالی شیارهای متعدد در سطح آن، بازگو کننده ی تداوم حرکت با مدرنیته و در عین حال از هم گسیختگی تدریجی است.

 استودیو-هنینگ-لارسنز

تجربه ی هنرمند معمار، هنینگ لارسِنز، در طراحی استودیوی خود در سال 2000 در دانمارک، یک نمونه ی عالی از خانه هایی است که فاقد نمای سخت و کدر بوده و نمای اصلی آنها نمایشگری شفاف برای به تصویر کشیدن مناظر محیط هستند. درختان کاج اروپایی که دور تا دور این خانه قرار دارند بازی نور و سایه ی زیبایی روی نمای ساختمان ایجاد می کنند. نور طبیعی آفتاب در طول روز تمام فضای داخل و دکوراسیون داخلی این استودیوی تابستانی را روشن میکند. ذات روستایی این بنا، که با پنل های طویلی از چوب درخت غان ساخته شده، در پناه تاثیر خطوط ظریف و چشم نواز سطح مشبک و نوری که از پنجره ی شمالی به داخل می تابد، به یک ویژگی منحصر به فردبرای خانه تبدیل شده است. این بنا با شباهت هایی که به مدل های آسیایی دارد، در درون به نور و حس گرم مصالح چوبی مزین شده و از بیرون مانند فانوسی درخشان نظر هر رهگذر و بیننده ای را به خود جلب میکند.

استودیو-هنینگ-لارسنز


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۰۵
طراح دکورساز
دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۵۷ ب.ظ

دکوراسیون داخلی بیمارستان ام.ای.دی.آی

دکوراسیون داخلی بیمارستان اِم.اِی.دی.آی MADI

طراحی دکوراسیون داخلی یک بیمارستان تخصصی کتف و شانه در شهر سئول در کره جنوبی، پروژه جالب دیگری بود که گروه لوکتیو تراین از خود به جای گذاشتند.

مساحت 3200 متر مربعی این بیمارستان در دست طراحی و بازسازی قرار گرفت؛ در حالی که گوناگونی بخش های مختلف و کاربری های خاص این مکان، از جمله اتاق عمل، اتاق فیزیوتراپی و غیره، محدودیت های برای معماری داخلی ایجاب می کند و اجازه ی طراحی دکوراسیون داخلی خارج از عرف را به طراحان نمی دهد. با توجه به قیمت بالای زمین در سئول، در طراحی این ساختمان یازده طبقه، نهایت تلاش برای استفاده ی بهینه از فضاها به عمل آمده و تا حد ممکن از فضاها استفاده شده است. طراحی با الهام از مفهوم مفصل ایجاد شده و با به کارگیری متریال چوب و نورپردازی های متنوع و گاهی غیر متعارف، فضای دکوراسیون داخلی جذابی ایجاد شده که این امر قطعا به شادابی روحی و سلامت جسمی بیماران کمک خواهد کرد. در واقع بیمار در بدو ورود به این فضای متفاوت، کمتر به یاد فضاهای معمول بیمارستانی می افتد و ذهن او از تصورهای رایج و نا امید کننده دور خواهد شد، که این نکته از نقاط قوت طراحی دکوراسیون حرفه ای این مرکز معالجه و درمان است.

دکوراسیون-داخلی-بیمارستان

دکوراسیون-داخلی-بیمارستان

دکوراسیون-داخلی-بیمارستان

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۵۷
طراح دکورساز
دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۱:۴۶ ب.ظ

فضاهای منعطف در دکوراسیون منزل 2

در سال 1998، معمار ساکن شیکاگو، داگلاس گاروفالو، عمارت مارکوف را روی تپه های پروسپِکتِ شهر ایلینوی امریکا به شکلی ساخت که اتاق های آن روی یک آکس افقی به دنبال هم ردیف شده اند. ساختار کلی خانه و دکوراسیون داخلی آن با وفاداری به اصول خانه ها و بافت محلی طراحی شده است و مانند سایر خانه های آن منطقه تمام جزئیات سنتوری، پنجره ی زیر شیروانی و بام تک شیب را دارد. اما ویژگی منحصر به فرد خانه از آنجا ناشی می شود که همه ی این اجزا و قطعات در عمارت مذکور، طراحی خود گاروفالو هستند و از قالب های مشابه سایر خانه ها استفاده نشده است. پنجره ها نیز تا حداکثر ممکن به لبه ی بام نزدیکند. طراحی داخلی فضا بدین گونه است که ارتباط بصری اتاق ها با یکدیگر از طریق کفپوش پل مانندی است که با وجود آب و هوای سرد منطقه از متریال شفاف فلز-شیشه ساخته شده است. پرده ای که در میان دیوارهای زرد و کفپوش چوبی گرم اتاق نشیمن برای تفکیک فضاهای داخلی نصب شده، هم جنبه ی تزئینی دارد و هم به پویایی و ایجاد حس سیال بودن در فضا کمک می کند.

هر دو پروژه ی عمارت مارکوف و خانه ی لاؤست-وستن تاثیرات نظریه های تئوری را، که طی چند دهه درباره ی فقدان عنصر اتحاد و پیوستگی و اهمیت یافتن فرم در طراحی، که تصویر اشتباهی از کلیّت و یکپارچگی در فضاهای با دکوراسیون داخلی مدرن ایجاد می کرد به خوبی نشان می دهد. هر اتاق، لبریز از حقایق و خبرهای گوناگونی است که بی وقفه توسط رسانه های الکترونیکی مانند تلویزیون و اینترنت به فضای آن تحمیل می شود، اما ساختار شکنی های اعمال شده در طراحی داخلی خانه ی مارکوف، موجب شده تا این عمارت علیرغم همخوانی و هماهنگی هایی که با بافت خانه های اطراف خود دارد، مستقل از سایرین بوده و در محیط ساده ای که بیرون از شهر قرار گرفته، حس تمدن و تازگی ایجاد کند. ایدئولوژی و خواستگاه سبک دیکانستراکشن (ساختار شکن) در معماری و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل ، بر خلاف مدرنیزم، بر مبنای حذف جزئیات و نمادهای سنتی فضا و فرهنگ و نفی آنها نیست. در این سبک، معماری از طریق حقایق و آبژه هایی قطعه قطعه شده و لایه هایی مفهومی بیان می شود که همه چیز را از نو زیر سوال برده و بدعت های جدیدی را پایه گذاری می کنند. هر آنچه تا پیش از این به طور قراردادی مقبول و رایج بوده زیر سوال می رود، دوباره به آنها فکر می شود، به فرم تازه ای بیان می شوند و جزئیات تجزیه و تحلیل شده با مفهوم و دانش جدیدی کلاژوار به هم متصل می شوند. از آنجایی که سبک دیکانستراکشن داراری فرم های پویا و سرشار از جنبش و حرکت است و همه ی اینها را به واسطه ی اصل ساختارشکنی ها و دوباره فکر کردن ها به دست آورده، در تحلیل فرمیک و معنایی در میان طرح های خود آگاه و برون گرا جای دارد.

 

منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۴۶
طراح دکورساز