دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها
پنجشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۳ ق.ظ

تاثیر رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

رنگ زرد رنگی کاملاً خنثی می باشد که گرمی و شکوه بیشتری نسبت به رنگ سفید دارد. این رنگ دورنمای زیبایی برای مبلمان مشکی و یا تیره رنگ به وجود می آورد و همچنین به رنگ عسلی کفپوش چوبی جلا داده شده جلوه بیشتری می بخشد.

هر گاه شما کمرنگ ترین نوع از یک رنگ را به کار بگیرید به خود این فرصت را می دهید که در محل از مبلمان تجملی و زیبا استفاده نمائید. مثلاً دیواره های به رنگ زرد کره ای زمینه مناسبی برای مبلمان نرم و انحنا دار فراهم می آورد.

برای روشن تر نمودن اتاق و شاداب تر کردن آن، چه راهی بهتر از اینکه آن را به رنگ زرد لیمویی رنگ آمیزی کنیم . در این صورت با ساده نگه داشتن طراحی محل و افزودن رنگ سفید در آن حتی می توانیم آرامش بیشتری در اتاق فراهم کنیم.

اگر شما پنجره ها را با رنگ زرد تزئین کنید می توانید بیانگر حالتی کاملاً خاص باشید مخصوص اگر سقف اتاق بلند باشد و اگر در اتاقی رو به شمال هستید این رنگ در روزهای کم نور کمک شما خواهد آمد. توجه کنید سقف سفید رنگ به اتاق نور بیشتری می دهد و ترکیبی از رنگهای متنوع در محل زیبایی اتاق را تکمیل می نماید.

اگر نمی خواهید دیوار را با رنگ زرد نقاشی کنید ولی به دنبال آن هستید که از محاسن رنگ زرد بهره مند شوید آن را به صورت عناصر هنری در طرح اتاق به کار برید. رنگ زرد رنگ آبی را تا اندازه ای تعدیل می کند.


بیمارستان لاله تهران – استفاده از رنگ سبز در تمام بیمارستان برای آرامش به کار گرفته شده.فضای داخلی بیمارستان که نمایان گر استفاده از رنگ سبز در آن است.

دیوارهای آبی رنگ با رنگهای سفید مرواریدی مزین شده و رنگ سیاه کمرنگ قاب عکس ها و مبلمان یادآور سبک نو فرانسوی است.

عکسها در قابهای طلایی رنگ با زمینه آبی پشت آن روی دیوار جلوه ای خاص به خود گرفته.

قرار دادن بالشتک های زرد بر روی کاناپه آبی و اضافه نمودن قطعه سبز و زرد رنگ در محوطه جلویی تصویری زیبا به وجود می آورد.ضمناً دقت کنید که چگونه دیوارهای بی رنگ به پارچه مبلمان جلوه بیشتری می بخشد.

توجه کنید که چگونه یک طرح ساده که در آن رنگ آبی نقش اصلی را دارد در این اتاق نشیمن به کار گرفته شده است و چگونه طرح هندسی کفپوش سیاه و سفید تضادی زیبا با سایر اجزای این طرح پدید آورده است.

در اتاق خواب آرامش بخش دیوارها و پنجره های عریان نشان دهنده آسمان آبی رنگ و نور طبیعی است.


لزومی ندارد که آشپزخانه همیشه محلی گرم و پر انرژی باشد. در دکوراسیون آشپزخانه رنگ آبی کمرنگ با چوب های به رنگ بلوند روشن محل کاری آرامش بخش پدید می آورد.

قبل از رنگ آمیزی به فکر منظره و دید از یک اتاق به اتاق دیگر باشید. مثلاً در محلی که یک سالن غذاخوری به رنگ آبی روشن مشرف به یک کتابخانه با رنگ سبز روشن است این تغییر رنگ مناسب نگاه شخص را از یک اتاق به اتاق دیگر هدایت می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۹
طراح دکورساز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی