دکوراسیون منزل و معماری

دکوراسیون داخلی-دکوراسیون منزل-دکوراسیون اداری-تجاری و...
مشخصات بلاگ

در این وبلاگ مطالب مربوط به معماری و دکوراسیون داخلی و مقالات مرتبط با این حوزه ارائه می شود.

پیوندها
دوشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ب.ظ

انواع عایق حرارتی و کاربرد آنها در ساختمان

انواع عایق ها

عایق ها را بر مبنای ترکیبات یا فرم های اجرا به چندین گروه تقسیم می کنند به طور مثال ترکیبات شیشه یا پلیمر و ساختمان داخلی سلولی یا فیبری(الیافی) و فرم های اجرا مانند – صفحات- پتوئی- پوشش لوله ای و …
۱-۲- تیپ های مختلف
۱-۱-۲- تیپ های الیافی که از الیاف نازکی تشکیل شده اند و این الیاف با تقسیم کردن فضای هوا اجازه انتقال آسان حرارت را نمی دهند.
الیاف می توانند در هم یا موازی با سطح نصب شده باشند، همچنین آنها می توانند به شکل جدا جدا و یا چسبیده باشند . معرفترین عایق های این تیپ – پشم شیشه – پشم سنگ هستند که بسته به منبع تهیه نام های متفاوتی دارند. این مواد عموما” توسط مواد افزودنی آلی به یکدیگر متصل شده و شکل دهی می شوند.
۲-۱-۲- تیپ های حفره دار (سلولی) – این عایق ها از حفره های کوچکی که از یکدیگر جدا شده اند تشکیل می شود و مواد تشکیل دهنده آنها می تواند شیشه (Cellular glass) یا پلاستیک ها و پلیمر های مختلف مانند پلی استایرن- پلی اورتان ها و پلی ایزوسیانورات ها و دیگر الاستوم ها باشند.
۳-۱-۲-تیپ عایق های گرانول که تشکیل شده از ذرات کوچکی که حاوی حفره ها هستند ، این ها را سلولار نمی گوئیم زیرا هوا می تواند از بین آنها عبور کند. این عایق ها می توانند توسط یک binder (پر کننده) و یا الیاف و یا واکنش به شکل یک عایق سخت یک تکه درآیند.
کلسیم سیلیکات – ورماکولیت منبسط شده – پرلیت – سلولز – دیاتومه و پلی استایرن منبسط شده جزء این پروه هستند.
۲-۲- فرم ها (شکل ها) – همان طور که گفته شد فرم های شکل گرفته عایق ها نیز می تواند متفاوت باشد که مهمترین آنها به صورت زیر هستند.
۱-۲-۲- صفحات خشک (Rigid)- بلوک ها – ورق ها- و شکل های از قبل تعیین شده – قطعات انحنا دار و غیره – مواد سلولار – گرانول و فیبری به این شکل می توانند در بیایند.
۲-۲-۲- صفحات قابل انعطاف و شکل های از قبل تعیین شده – مواد سلولار و الیاف فیبری می توانند به این شکل درآیند.
۳-۲-۲- پتو های قابل انعطاف – الیاف فیبری به این شکل در می آیند.
۴-۲-۲- سمنت ها ، مخلوطی از الیاف فیبری و گرانول ها و یک سخت کننده که در اثر فشار و یا هوا خشک می شوند .
۵-۲-۲- فوم ها- که برای پر کردن حجم های نا مشخص ( اطراف شیر، فلنچ و…) (فوم های تزریقی) و یا اسپری کردن روی سطوح استفاده می شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۳
طراح دکورساز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی